torsdag 3 september 2009

Skolan och äpplet

Nu har snart hela första skolveckan gått och det har varit fantastiskt. För att inte säga finfint.
Och eftersom jag värnar om äldre traditioner skulle jag ta med mig ett äpple till läraren första skoldagen, så jag gled in på Pressbyrån innan jag tog tunnelbanan till skolan. Hade inga lösa pengar på mig så jag bestämde mig för att baxa ett stort grönt äpple istället. Började gå mot tunnelbanan, blev lite tankspridd, och började tugga frenetiskt på äpplet på vägen ner mot tunnelbanan. Kom på mig själv med att ha agerat helt fel. Inte kunde jag vara så självisk så jag åt av lärarens äpple? Så jag vände mig raskt om, sprang och snodde ett nytt, och åkte sedan till skolan. Rätt ska vara rätt.

Jag kom ändå i tid så...

Annars har det inte hänt så mycket. Har träffat nya kompisar i skolan, ingått i nya grupperingar och vi killar har betygsatt puddingarna i klassrummet. En av dem, Sanna, är nästan fullpoängare:

Huvud/ansikte: 10/10 - helt klart väldigt söt, blåa fina ögon!
Hår: 10/10 - långt blont hår går alltid hem!
Bröst: 9/10 - ganska små men ser ändå sköna ut.
Mage: 8/10 - hon är inte alls tjock, bara lite mullig. Sånt kan man ju ändå ligga bort...
Lår: 10/10 - Stora, men inte FÖR stora. Som man vill klappa dom.
Ben: 9/10 - Långa och normala. Ser enkla att sära på.
Fötter: 8/10 - Av skorna att döma ser dom små ut...

Ingen är perfekt, men Sanna är som sagt bra nära. Som man vill dra över henne direkt på lektionen. Om inte idrottsläraren redan gjort det, han såg ut att glo som fan på Sanna hela lektionen igår. Sen hade de ett ganska långt samtal inne på hans kontor som ingen vet vad det handlade om. När det var klart gick hon i vilket fall direkt hem och svarade inte på något samtal på mobilen...

Imorgon blir det nog sol trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar